Ervaring

In het kort:

Ervaring: +10 jaar payroll ervaring
Opleiding: HBO Management, Economie en Recht – PDL – VPS
Kennis: Specialist in Nederlandse salarisadministratie, kennis van diverse Europese landen wat betreft loonbelasting en sociale verzekeringen, payroll accounting.
Software: Unit4 & Nmbrs (verwerking, inrichting nieuwe klanten)
Liefde voor cijfers: Ik vind het heerlijk om met cijfers te werken en deze te analyseren.
Computer skills: Ik ben erg handig met computers en programma’s. Nieuw salarispakket? Ik weet zo mijn weg te vinden! Draaitabellen en verticaal zoeken in Excel zijn geen probleem.
Communicatie: Graag in het Nederlands of Engels. Ik werk goed samen met andere afdelingen en communiceer net zo makkelijk met een CEO als met een productiemedewerker.

Maar wát deed ik dan al die jaren? Het uitgebreide verhaal:

10 jaar ervaring als Payroll Specialist.
Hierbij was ik verantwoordelijk voor een divers pakket aan klanten. Van DGA administraties tot grote multinationals. De werkzaamheden bestonden met name uit:

  • Salarisverwerking van A tot Z (salarisberekeningen, mutatie invoer, rapportages samenstellen);
  • Begeleiding van nieuwe klanten om de overgang zo efficient en eenvoudig mogelijk te maken (projectmatig);
  • Advisering over wijzigingen in wetgeving, toepassing van arbeidsvoorwaarden;
  • Procesoptimalisatie;
  • Relatiebeheer.

2 jaar ervaring als Payroll Specialist EMEA. Hierbij was ik verantwoordelijk voor de coördinatie en controle van de payroll voor verschillende landen:

  • Duitsland
  • België
  • Oostenrijk
  • Noorwegen
  • Denemarken
  • Zweden
  • Slovakije
  • Backup voor Italië, Zwitserland, Ierland, Finland en Hongarije.

Voornaamste werkzaamheden hierbij:

  • Verzamelen en controleren van salarisgegevens, aangeleverd door HR;
  • Coördineren van de loonadministratie met de externe verwerker;
  • Zorgdragen dat betalingen correct en tijdig worden uitgevoerd;
  • Verzorgen van maandelijkse rapportages, in samenwerking met Finance;
  • Opstellen en boeken van de loonjournaals en loongerelateerde reserveringen;
  • Maandelijkse aansluiting van de payroll gerelateerde grootboekrekeningen;
  • Uitzoeken van de juiste toepassing van van belastingen, pensioenen en secundaire regelingen;
  • SOX controles;
  • Aanspreekpunt voor werknemers met loon-specifieke vragen of verzoeken;
  • Ondersteunen van en bij interne en externe audits;
  • Oppakken en ondersteuning van lopende projecten;
  • Contact onderhouden met diverse externe instanties.

HR gerelateerde werkzaamheden:

  • Wagenparkbeheer;
  • Ziekteverzuim;
  • Aanvraag en beheer participatiewet, WAO-WIA;
  • Contractbeheer.

Accounting gerelateerde werkzaamheden:

  • Zelfstandig samenstellen van (eenvoudige) jaarrekeningen;
  • Aangiftes Vpb, IB en OB;
  • Boekingen en controles administratie;
  • Aansluitingen grootboekrekening;
  • Maand- kwartaal en jaarafsluitingen.

Projecten

  • Implementatie WKR;
  • Opstellen en beheer van opleidingsplan voor medewerkers;
  • Digitalisering van personeels- en klanten dossiers;
  • Procesbeschrijvingen;
  • Inventarisatie, verwerking, analyse en advies wet WAB.